جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
سیدمحمدتقی موحد ابطحی

حوزه/دبیر علمی نشست تخصصی آینده علوم انسانی گفت: باید تهیه متون اندک در زمینه علوم انسانی اسلامی مورد توجه صاحب نظران و اندیشمندان این عرصه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی موحد ابطحی، استاد دانشگاه و دبیرعلمی سومین نشست تخصصی «آینده‌ علوم انسانی» که امروز از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، در ابتدای برنامه در سخنانی گفت: با توجه به اینکه مباحث اندکی در زمینه آینده‌پژوهی علوم انسانی وجود دارد و مخصوصاً در زمینه علوم انسانی اسلامی، این مطالب بسیار محدود است بنابراین لازم بود در این عرصه ادبیات‌سازی صورت گیرد. در این راستا سلسله نشست‌های ماهیانه در نظر گرفته شد که دو مورد از آن برگزار شده و امروز سومین نشست برگزار می‌شود. در فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا نیز پرونده ویژه‌ای در زمینه علوم انسانی اسلامی برنامه‌ریزی شده و اولین شماره آن در حال چاپ است و به محض انتشار، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: مباحث این نشست نیز در پرونده ویژه شماره دوم منتشر خواهد شد لذا از اساتیدی که به مباحث علوم انسانی به طور عام و علوم انسانی اسلامی به صورت خاص علاقه دارند درخواست می‌کنیم که مقالات خود را ارائه دهند چون کنگره علوم انسانی اسلامی حتماً از چنین مقالاتی استقبال خواهد کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha